2014-Uttervik

Termin:
20 – 28 września 2014

Miejsce:
Płyniemy z Uttervik do Stensund

Szacunkowy koszt:
600zł + wyżywienie

Zakładam, że będzie 5 pełnych dni pływania + 3 dni z PSKK.

Transport:
Jedziemy samochodami z Polski. Promujemy się z Sassnitz

Sprzęt:
kajaki morskie jednoosobowe z fartuchami – zabieramy z Polski.
Mieszkamy:
w namiotach na wyspach – bez opłat.

Wyżywienie:
zabieramy w całości z Polski. Gotujemy na kuchenkach turystycznych i/lub ogniskach.

Plan jest taki:
Jedziemy na Szkiery samochodem(ami). Promujemy się z Sassnitz, więc:

  1. sobota   20.09.2014 Wypłynięcie z Sassnitz o godz. 8:00.
    W Trelleborgu będziemy ok.12:15. Na start do Uttervik dojedziemy ok 18:00
  2. Niedziela 21.09.2014 Wypływamy.
    Płyniemy 5 dniową trasą jak na załączonym niżej rysunku.
  3. Czwartek 25.09.2014 Płyniemy do Stensund i dołączamy do grupy PSKK.
    Do soboty  pływamy z PSKK lub inaczej wokół Stensund.
    W sobotę wieczorem balujemy do północy, a potem wracamy do Trelleborga.
  4. Niedziela 28.09.2014 8:15 Wypływamy z Trellegorga do Sassnitz.
    W Warszawie będziemy ok 20:30.

WARIANT LOTNICZY:
Istnieje możliwość skorzystania z transportu lotniczego. Kajaki można wypożyczyć u Grzegorza.
Z moich informacji wynika, że jest dostępnych ok. 6 kajaków.
Ewentualnych chętnych proszę o kontakt mailowy: wmarucha(at)gmail.com

Lista uczestników: (wariant samochodowy)

  1. Marucha
  2. Agata N.
  3. Piotr K.
  4. Bogdan N.
  5. All
  6. Anna M.

Lista chętnych

  1. Witek
  2. Korea
  3. Bartek M.

Mapy do pobrania (format A4)
Mapy w formacie A3
Mapy rozszerzone (A4) – okolice Stensund, polecane, szczególnie dla PSKK


Sprawdź
Wyposażenie uczestnika (pdf)


Nawigacja
Ważnym elementem pływania po Szkierach jest nawigacja. Tysiące małych i wiekszych wysepek rozrzuconych wzdłuż wybrzeża stwarza wspaniałe mozliwości wyboru różnorodnych i urozmaiconych tras. Lecz, aby dotrzeć do konkretnego miejsca lub przepłynąć wcześniej określoną drogą trzeba posiadać dobrą mapę, busolę umozliwiającą określanie azymutów oraz umiejętość posługiwania się nimi. Można korzystać z map morskich, lecz my najczęściej używamy map topograficznych w skali 1:50000, które dają dodatkową możliwość orientacji po opisanym na mapie ukształtowaniu terenu.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.