2010-Tjust

Termin:wypłynięcie z Gdyni w sobotę 09.10.2010r. o godz. 9:00
Powrót do Gdyni w niedzielę 17.10.2010r.o godz. 7:30

Zakładam, że będzie 6 pełnych dni pływania + pół dnia na zwiedzanie
Karlskrony.

Transport:

Samochody osobowe i prom linii Stena Line.

Rezerwacji można dokonać na stronie:

http://www.stenaline.pl/promy/bilety-promowe/

Dane do rezerwacji (termin oraz godziny) są podane wyżej.

Koszt promu w obie strony (przy 4 osobach w samochodzie i kajakach na dachu) to obecnie 857 zł, czyli – ok. 215,-/osobę.

Do tego należy doliczyć koszt paliwa.


Najbardziej ekonomicznie jest dobrać się w 4 osobowe grupy samochodowe. (Pierwsza grupa już się zawiązała).
W drodze powrotnej promujemy się w nocy z soboty na niedzielę i jest konieczność wykupienia „miejsc noclegowych”, czyli fotel lotniczy – 40PLN lub miejsce w kabinie 88PLN. Nasza Grupa zdecydowała się na kabinę.

Sprzęt:

kajaki morskie jednoosobowe z fartuchami lub dwójki dwukokpitowe też z fartuchami. W większości zabieramy je z Polski. Można też będzie wypożyczyć sprzęt na miejscu:

http://www.blankaholmsgasthamn.se/
Pozycja menu: Batar

Koszt: ok 200/250 SEK/dzień i to wygląda na niedrogo.

http://www.paddlaitjust.se/9617/index.html
Tu ceny są nieco wyższe :).

Mieszkamy:

w namiotach na wyspach – bez opłat.

Wyżywienie:

zabieramy w całości z Polski. Gotujemy na kuchenkach turystycznych  i/lub ogniskach.

Proszę o w miarę szybkie deklaracje.



Lista uczestników:

    1. Marucha
    2. Witek J.
    3. Piotr K.
    4. Elżbieta G.
    5. Marysia D.



Sprawdź
Wyposażenie uczestnika (pdf)



Nawigacja

Ważnym elementem pływania po Szkierach jest nawigacja. Tysiące małych i wiekszych wysepek rozrzuconych wzdłuż wybrzeża stwarza wspaniałe mozliwości wyboru różnorodnych i urozmaiconych tras. Lecz, aby dotrzeć do konkretnego miejsca lub przepłynąć wcześniej określoną drogą trzeba posiadać dobrą mapę, busolę umozliwiającą określanie azymutów oraz umiejętość posługiwania się nimi.
Można korzystać z map morskich, lecz my najczęściej używamy map topograficznych w skali 1:50000, które dają dodatkową możliwość orientacji po opisanym na mapie ukształtowaniu terenu.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.